odchudzanie
  Start » Katalog » Wysyłka i zwroty Moje konto  |  Koszyk  |  Zamówienie  |  Szukaj   
serwis dla sportowców

Akcesoria (50)
Aminokwasy (171)
Batony (18)
Glutamina (37)
Hmb (31)
Kreatyna (113)
Literatura (5)
Napoje izotoniczne (32)
Odchudzanie (188)
Odzież sportowa (8)
Odżywki białkowe (228)
Odżywki typu Gainer (129)
Odżywki węglowodanowe (41)
Pozostałe (120)
Produkty energetyczne (39)
Regeneratory stawów (31)
Stacki, Boostery, Volumizery (97)
Witaminy i minerały (80)
Zestawy promocyjne (17)
Zma i tribulus (53)
Żele, kremy, ma¶ci (4)

Kontakt


Dieta
Kulturystyka
Odchudzanie
Mięsnie
Sterydy
Suplementy
Trening

Chcąc się zdrowo odżywiać, powinniśmy odwrócić proporcje na talerzu. Mięso ma być skromnym dodatkiem do masy jarzyn i surówek.

Warzywa i większość owoców to produkty niskokaloryczne. A zatem czy tylko mała zawartość kalorii sprzyja procesowi odchudzania?
W odchudzaniu nie chodzi tylko o kalorie, bardzo ważny jest błonnik, magiczna substancja, której nie trawimy, ale która odgrywa niezmiernie istotna rolę w procesach trawiennych. SA to włókna roślinne działające w jelitach jak gąbka i miotełka. Wchłaniają różne toksyczne substancje i wymiatają je z organizmu. Błonnik daje też masę objętościową, wypełnia żołądek, powodując uczucie sytosci.
Mówiac o wartość owoców i warzyw w naszej diecie, absolutnie nie należy się ograniczać do kwestii odchudzania. SA one niezbędne dla zdrowia! Musza być częścią naszej codziennej diety przez cały rok i powinny być spożywane 5 razy dziennie przy każdym posiłku, bez względu na to, czy się odchudzamy, czy nie.

Warzywa i owoce zawierają witaminy, mikropierwiastki i antyoksydanty, które chronią nas przed rozwojem wielu chorób, w tym nowotworów i chorób układu krążenia. Zostało to ostatecznie udowodnione przez współczesna naukę. Praktycznie widać pozytywne skutki diety z duża zawartością owoców i warzyw na poziomie zdrowia ludów śródziemnomorskich. Właśnie W Basenie Morza śródziemnego ludzie znacznie rzadziej chorują na serce i nowotwory niż w innych krajach. Ponieważ organizm nie potrafi magazynować tych substancji na zapas, musimy mu je dostarczać sukcesywnie, w każdym posiłku. To jest prosta zasada, która powinnyśmy w pełni zaakceptować dla własnego dobra. Pamiętajmy też, że dieta musi być różnorodna, im więcej rodzajów warzyw i owoców, tym lepiej.

W Polsce ostatnio bardzo wzrosło spożycie owoców, ale z warzywami ciągle nie jest dobrze. Zapominamy, na przykład, o kapuście, która jest bardzo zdrowa, niskokaloryczna i ma dużo antyoksydantów. Jesli chcemy schudnąć, trzeba zwracać uwagę na dodatki - zawiesiste sosy, masło i tarta bułkę, dodane do porcji jarzyny, podniosą kaloryczność dania. Ale dla wartości odżywczej bardziej istotny jest sposób przygotowania potrawy. Warzyw nie powinno się zbyt długo gotować, ze względu na witaminy i inne biologicznie aktywne substancje.

Soki owocowe są dość kaloryczne, szczególnie te dosładzane. Ich pewna wada jest fakt, że nie zawierają błonnika. Ale maja za to dużo witamin i mikroelementów, są więc wartościowym uzupełnieniem diety. Pragnienie, szczególnie wtedy, gdy się odchudzamy, najlepiej gasić czysta woda, która możemy pić bez ograniczeń.

Warto być szczupłym, ale przede wszystkim warto być zdrowym! Jednym z objawów rzucenia palenia (zaprzestania inhalowania dymem, który zawiera 4000 związków chemicznych, w tym 40 rakotwórczych, a nie tylko nikotynę) są zmiany w przyswajaniu pokarmu. Może temu towarzyszyć wzrost apetytu. Okazuje się jednak, że niekoniecznie musimy utyć. 1/3 osób, które przestały palić - nie tyle, mniej więcej tyle samo przybiera na wadze, a są nawet tacy, którzy w tym czasie chudna. Najgorsze, co może się zdarzyć, to powrót do nałogu z powodu wzrostu wagi. Przytycie kilku kilogramów jest błahostka w porównaniu z rujnowaniem zdrowia z powodu palenia. Jesli przyrost wagi jest przyczyna obawy przed zerwaniem z nałogiem, wystarczy przestrzegać pewnych zaleceń:

 

  • wraz z rzuceniem palenia, zmień sposób odżywiania się
  • główne posiłki spożywaj regularnie, jedz więcej na śniadanie i obiad niż na kolację
  • nos ze sobą niskokaloryczne " przegryzki", na przykład surowe warzywa i owoce
  • przez pierwsze 3 miesiące codziennie waż się i notuj swoja wagę
  • licz kalorie
  • codziennie ćwicz lub zacznij uczęszczać na zorganizowana gimnastykę, licz dodatkowo spalone kalorie