odchudzanie
  Start » Katalog » Wysyłka i zwroty Moje konto  |  Koszyk  |  Zamówienie  |  Szukaj   
serwis dla sportowców

Akcesoria (50)
Aminokwasy (171)
Batony (18)
Glutamina (37)
Hmb (31)
Kreatyna (113)
Literatura (5)
Napoje izotoniczne (32)
Odchudzanie (188)
Odzież sportowa (8)
Odżywki białkowe (228)
Odżywki typu Gainer (129)
Odżywki węglowodanowe (41)
Pozostałe (120)
Produkty energetyczne (39)
Regeneratory stawów (31)
Stacki, Boostery, Volumizery (97)
Witaminy i minerały (80)
Zestawy promocyjne (17)
Zma i tribulus (53)
Żele, kremy, ma¶ci (4)

Kontakt


Dieta
Kulturystyka
Odchudzanie
Mięsnie
Sterydy
Suplementy
Trening

PROPORCJE CIAŁA

Pomiary poszczególnych części ciała należy wykonywać wtedy, gdy mięśnie są ostudzone, a nie bezpośrednio po ćwiczeniach. Najlepiej jest robić pomiary rano, wkrótce po przebudzeniu, zawsze w tym samym czasie i zawsze w ten sam sposób, mierząc obwód w środkowej części mięśnia. Nie naciągajcie centymetra zbyt ciasno, ale też uważajcie, aby nie wisiał za luźno. Musicie robić to starannie, by pomiary były zawsze dokładne. Używajcie fabrycznych miarek, zdejmując miary w miejscach wskazanych na rysunku, z dokładnością do pół centymetra. Ważną rzeczą jest aby centymetr prowadzony był prostopadle do struktury kostnej, dookoła mierzonej części ciała, a nie na ukos. Co jakiś czas sprawdzajcie centymetr, przykładając go do sztywnej linijki, w celu upewnienia się, czy nie rozciągnął się lub nie skurczył.

Aby skorzystać z tabeli , najpierw należy podzielić wagę ciała (kg) przez wzrost (cm). W ten sposób uzyskuje się współczynnik wagi na 1 cm wzrostu (kolumna pierwsza). Po wyszukaniu w tej kolumnie wartości najbliższej waszemu współczynnikowi, odczytujecie dane z całego poziomego wiersza, uzyskując idealne proporcje. Przy dokonywaniu pomiarów należy pamiętać o następujących sprawach:

  • Wykonywać pomiary co trzy miesiące.

  • Sprawdzać czy mięśnie maja dobrą definicję (np. w lustrze)

  • Sprawdzać czy mięsnie są pełne, grube i ładnie ukształtowane.

  • Razem z wymiarami zwiększać proporcjonalnie siłę mięsni.

  • Trenować regularnie i stosować sensowną dietę.

  • Tabela idealnych proporcji

      Waga ciała na 1cm wzrostu    Kark    Ramię    Przedramię    Klatka pierś.    Talia    Biodra    Uda    Łydki 
    0,3386 33,5 33,5 27,5 92,5 69,5 83,5 50,5 33
    0,3634 37 34,5 28,5 96 72 86,5 52 34,5
    0,3892 38 36 30 100 74,5 89,5 54 36
    0,4162 39,5 37 31 103,5 76 93 56 37
    0,4438 41 38,5 32 107 80 96 57,5 38,5
    0,4725 42,5 40 33 110,5 83 99,5 59,5 40
    0,5023 43,5 41 34,5 114,5 85,5 103 61,5 41
    0,5329 45 42,5 35,5 118 88,5 106 63,5 42,5
    0,5697 46,5 44 36,5 122 91,5 109,5 65,5 44
    0,6025 47,5 45 37,5 125,5 94 113 68 45